Tea Horvat, tabornica

Sem Tea Horvat, 15-letna dijakinja 1. bFT. Sem pa tudi tabornica. Tabornica sem že 11. leto, prvo leto kot vodnica. Biti vodnik pomeni, da v taborniškem rodu vodiš svojo skupino otrok in jim pomagaš postati boljši človek. S taborniki sem prepotovala že lep del Evrope. Bili smo že na Poljskem, Češkem, Hrvaškem ter še kje. Tudi sama veliko potujem, vendar najboljše mi je potovati z dobro družbo, ki pa je ponavadi kar taborniška. Lani decembra se mi je ponudila enkratna priložnost. Dobila sem možnost postati eden iz med zastopnikov slovenskih tabornikov na olimpijskih igrah v Pjongčangu. Edino kar sem morala narediti, je napisati nekaj o sebi in svojem življenju in malo sreče. 31. decembra je preko socialnega omrežja Facebook potekal prenos v živo na katerem so izžrebali dva srečneža, ki odpotujeta v Korejo. Izžrebani sva bili jaz in kolegica iz Postojne. S sotabornico že komaj čakava 21. 2., ko bova odpotovali v Korejo, kjer bova spoznavali ljudi iz vsega sveta, si ogledali K-POP koncert, raziskovali korejske lepote, se učili smučati ter seveda pogledali nekaj olimpijskih iger.

Tadej Gomilšek, kemijski tehnik

Sem Tadej Gomilšek, dijak 3. aKT. V mesecu februarju 2018 sem se udeležil programa za nadarjene dijake. Izmenjava dijakov je potekala v Petnici v Srbiji.

Petnica je ena najbolj znanih in najbolje opremljenih izobraževalnih središč za srednješolce v Srednji in Jugovzhodni Evropi. Nudi odlične pogoje za raziskovalno delo na področju biologije, kemije, fizike, astronomije in arheologije. V odlično opremljenih učilnicah in laboratorijih je  potekalo delo kot preplet predavanj, delavnic in praktičnega laboratorijskega dela. Petdnevno izobraževanje v Petnici ni bilo posebno le zaradi izkustvenega učenja, ampak tudi zaradi zanimivega spremljevalnega programa, ki so ga popestrile različne zabavne igre in srečanja z dijaki ter mentorji iz drugih evropskih držav. Pogovorni jezik je bil angleščina.

  1. DAN:

Odhod na pot je bil v zgodnjih dopoldanskih urah izpred II Gimnazije Maribor.  Po treh urah vožnje smo prišli v Petnico. Prišli smo na toplo vreme, a trdo temo. Prijavili smo se in se porazdelili po sobah. Po namestitvi, je ob 20.00 sledilo prvo predavanje o našem poteku in načinu dela v Petnici.

2. – 4. DAN:

Po zajtrku  smo se porazdelili v 3 skupine. Vsaka skupina je imela načrt za vsak dan posebej, nato smo se menjali. Prve ure smo obdelali teorijo, da smo lahko potem pričeli s prakso.

Pri fiziki je to izgledalo kot predavanje o valovih, elektriki. Kasneje smo to tudi izračunavali in predstavili rezultate.

Pri kemiji so nam predstavili vaje (merjenje fosforjeve kisline v coca-coli, merjenje količine zdravilne učinkovine v tableti, kromatografiji).

Pri biologiji so nam predstavili delo v  laboratoriju. Kasneje smo se ukvarjali s kolonijami bakterij (E-coli, in druge) ter testirali kateri antibiotiki delujejo na njih.

Pri geologiji so nam povedali o pomembnost le-te ter nam  pokazali nekatere metode, ki jih uporabljajo. Predstavili so tudi fosile, kamne in minerale.

Pri arheologiji smo imeli kratko predstavitev o načinih določanja starosti in spola okostnjaka. Praktično smo določili starost le-tega (moški, med 35-45 let,  5. stoletje)

5. DAN:

Zadnji dan smo imeli pohod do jame Petnica in bližnjega jezera. Nato smo se pripravili za odhod domov. Petnico smo zapuščali z veliko  znanja in novimi prijateljstvi. Vesel sem, da sem se udeležil tega programa, ki mi je omogočil utrjevanje tako strokovnega znanja, kot angleškega jezika.

(Visited 1.365 times, 1 visits today)